Vrouwe Lenie Anna. Zo heet ons motorschip waarmee we, Jaap, Frieda en onze scheepskat Blacky door Europa varen.Onze boot is 11 meter lang en 3,3 meter breed en heeft een waterverplaatsing van 18 ton.Verder ontbreekt het ons niet aan luxe. Aan boord bevindt zich een douche, volledig ingerichte keuken met oven, salon met TV en hifi, eethoek, stuurhut,slaapkamer(tje)en....CV.Onze hoofdmotor een dieselmotor Daf 575, en de boegschroef een 8pk electro-motor.Plus aggregaatje voor eigen electra.


vrijdag 10 december 2010

Nieuw jaar, nieuwe blog!

Het is nog lang geen Kerst en  2010 is er nog wel even. Maar met al die sneeuw en ijs van de afgelopen dagen en dan die Kerstversieringen  overal, laat ons zien dat het nieuwe jaar er toch duidelijk aan komt. Nog geen Nieuwjaars-kaarten ontvangen en ook nog niet verzonden, want de TNT staakt.  Dus ga ik me nu vast bezig houden met het maken van mijn nieuwe weblog voor....2011. Zonder plaatje als intro deze keer. Vind ik een beetje jammer, maar ja al de opmerkingen over het starten van onze weblog, als "het duurt zolang voor..." en dergelijke heb ik ter harte genomen en ga ik onze Nieuwjaarswens dus niet in de intro maar in dit eerste berichtje plaatsen. Een foto nu vanuit mijn werkkamer met de druppels van ontdooide sneeuwvlokken nog net zichtbaar op het  vensterglas.