Vrouwe Lenie Anna. Zo heet ons motorschip waarmee we, Jaap, Frieda en onze scheepskat Blacky door Europa varen.Onze boot is 11 meter lang en 3,3 meter breed en heeft een waterverplaatsing van 18 ton.Verder ontbreekt het ons niet aan luxe. Aan boord bevindt zich een douche, volledig ingerichte keuken met oven, salon met TV en hifi, eethoek, stuurhut,slaapkamer(tje)en....CV.Onze hoofdmotor een dieselmotor Daf 575, en de boegschroef een 8pk electro-motor.Plus aggregaatje voor eigen electra.


zaterdag 19 maart 2011

19 maart - En weer een stukje mooi resultaat van heel hard werken....

Het nieuwe motorblok van onze generator staat op zijn plaats. Het ging er allemaal uitermate soepel in. Niks geen sjouw en trekwerk, nee via het takeltje - reeds vanaf het begin aanwezig in de boot en wat hebben we daar al heel veel plezier van gehad - zoefde het machientje zo een twee drie naar zijn plek. Nog niet alles zit er al aan, de kenners zullen dit door er naar te kijken al vastgesteld hebben, denk ik.
Dit moois moest ik toch ook even op de foto zetten en zo werd ik bij het verlaten van deze ruimte "betrapt". Jaap heeft tegenwoordig zijn eigen camera, 't moet niet gekker worden.....

Hij staat!!!!

 Als ik dan aan het eind van onze trip met ook zijn foto's aan de slag ga om er een fotoalbum van te maken, moet ik op dat moment met drie camera's rekening houden. Twee is al zo lastig genoeg om de juiste volgorde van plaatjes aan te houden. Het zal weer een behoorlijk uitdaging worden. En eigenlijk vind ik dat helemaal niet erg.

Betrapt....

Geen opmerkingen: