Vrouwe Lenie Anna. Zo heet ons motorschip waarmee we, Jaap, Frieda en onze scheepskat Blacky door Europa varen.Onze boot is 11 meter lang en 3,3 meter breed en heeft een waterverplaatsing van 18 ton.Verder ontbreekt het ons niet aan luxe. Aan boord bevindt zich een douche, volledig ingerichte keuken met oven, salon met TV en hifi, eethoek, stuurhut,slaapkamer(tje)en....CV.Onze hoofdmotor een dieselmotor Daf 575, en de boegschroef een 8pk electro-motor.Plus aggregaatje voor eigen electra.


zondag 6 november 2011

6 November Zwammerdam

Nog een nacht met dat verkeer aan de overkant hebben we niet gedaan. We zijn doorgevaren naar Zwammerdam, de Ziendebrug. Een heel mooi herfst plekje. Overal goudgele bomen. En een stilte….. geweldig! Maar! GEEN TV. Dus wordt dat weer vandaag een stukje (1 kilometer) terug de Oude Rijn af en dan daar bij die andere officiĆ«le aanlegplaats gaan liggen. Midden tussen de weilanden. En TV, denk ik. Ik heb al een keertje voorzichtig opgemerkt, dat op de PC je ook Teletekst kan bekijken. Maar dat vindt Jaap maar niks, kan die niet zappen, denk ik. Dat gaat zo. Lekker lui op de bank liggen en dan van pagina naar pagina springen, netten lang. Bijna als een echte uitgebreide krant lezen dus.

Gisteren was het ’s middag 20 graden boven op het achterdek, je kan ’t bijna niet geloven. November, over en maand zitten we al richting feestdagen Kerst en Oud- en Nieuwjaar. Misschien wel met vorst?
Dit kwam ik nog tegen op Internet. Een klein historisch kaartje van waar wij nu varen. deze heb ik geplaatst nu naast een kaart van heden, zoals waarop wij varen. Buiten de benamingen vind je er heel veel van terug.