Vrouwe Lenie Anna. Zo heet ons motorschip waarmee we, Jaap, Frieda en onze scheepskat Blacky door Europa varen.Onze boot is 11 meter lang en 3,3 meter breed en heeft een waterverplaatsing van 18 ton.Verder ontbreekt het ons niet aan luxe. Aan boord bevindt zich een douche, volledig ingerichte keuken met oven, salon met TV en hifi, eethoek, stuurhut,slaapkamer(tje)en....CV.Onze hoofdmotor een dieselmotor Daf 575, en de boegschroef een 8pk electro-motor.Plus aggregaatje voor eigen electra.


maandag 13 juni 2011

14 Juni St. Mihiel

Gewekt door tikkende regendruppels. Een zacht buitje, en dit gebeurt de laatste dagen regelmatig ’s nachts. Overdag (gelukkig) niet. Ik bedoel die regen dan. Vandaag gaan we weer verder. We liggen enigszins ingeklemd aan de steiger. Zes boten, het kan allemaal maar net. Zal heel voorzichtig manoeuvreren worden om hier weg te komen.
Jaap hoopt eindelijk ergens, in het wild natuurlijk, niemand mag je kunnen zien, zijn hengels van het plafond in de stuurhut te kunnen halen. Mijn geheugen zegt dat hier vlakbij een mooi visplekje is, daar waar we in 2003 gestopt zijn. Jaap zegt het niks. Is natuurlijk wel benieuwd. Ik duim alvast……
Internet zal dan wel weer even onmogelijk zijn, maar… dan kan ik als het slecht weer blijft, aan mijn foto album werken; moet nog een hoop aangedaan worden. Onder andere inkrimpen, ik zit al op pagina 44 van het totaal van 82, En we hebben nog zeker drie maanden te gaan. Dat wordt dus keuzes maken en dat kan ik slecht.