Vrouwe Lenie Anna. Zo heet ons motorschip waarmee we, Jaap, Frieda en onze scheepskat Blacky door Europa varen.Onze boot is 11 meter lang en 3,3 meter breed en heeft een waterverplaatsing van 18 ton.Verder ontbreekt het ons niet aan luxe. Aan boord bevindt zich een douche, volledig ingerichte keuken met oven, salon met TV en hifi, eethoek, stuurhut,slaapkamer(tje)en....CV.Onze hoofdmotor een dieselmotor Daf 575, en de boegschroef een 8pk electro-motor.Plus aggregaatje voor eigen electra.


zondag 24 juli 2011

24 juli Sarreguemines

Weinig actie de laatste dagen. Het weer is nog steeds PET! Regen. Intussen heb ik de tijd genomen om een kapper te zoeken en mijn koppie weer eens (netjes) te laten bijwerken. Ik geloof dat ik in geen drie maanden een kapster gezien heb. Hoog nodig dus. Vlak om de hoek hier eentje, zelfs zonder een afspraak te maken. Echter toen ik me meldde was het toch ‘even’ anders, ze hadden pas uren later gelegenheid.


Vanmorgen vroeg zag het er zo uit, nog ongekamd, maar wel easy zo….

We gaan vandaag er een nuttige dag van maken. Namelijk schoonmaken. Voor iets anders nodigt dit weer, de kachel brandt zelfs nu, niet uit. Bij het opstaan was de buiten temperatuur negen graden! En in dit weer moest Jaap brood gaan zoeken deze keer. De vijfde bakker was er pas eentje die open was.


In Duitsland is dat anders straks. Dan is het verse brood, stokbrood eten, weer voorbij. Zeker in het weekend, want dan zijn de bakkers allemaal gesloten! Dacht ik…..